Rezeki.
Oct 10, 2014, ϟ 1 shout(s)

Assalamualaikum, hi readers. Last post was Ramadhan Kareem! Masha Allah, it was few MONTHS ago. Cepatnya masa berlalu kan? And I was malas ya rabbi. #prayforiman. Okay, on this post saya rasa macam nak share or luah laa kan. Is it okay? Of course lah sia sia kau create blog 5 tahun lepas  (saya delete older post sebab mesti ada yang muntah hijau bila baca entry saya yang whemptzz hipsterszzzz itew. I was soo 'good' on that time. trust me)

Mesti semua ingat sekarang saya tengah stress dengan kuiz, test, or final exam. Muet or etc....... Naaaaahhh i wasnt. Saya masih di rumah. Doing nothing. I should write more kan about how stressful i am (idk stress ke apa but i feel it!) habiskan cuti lepas SPM. Sekarang my junior dah nak SPM dah pun. Good luck guys. SPM was fun. Told yaaaa ;) And life after SPM was soo soo sooo good. yeah. maybe............ krik krik
Tbh, i was totally upset bila result UPU keluar on June kalau tak silap. And its written DUKACITA DIMAKLUMKAN. and i was like HUHH WHY? (nangis sebaldi) Kawan-kawan ada yang di matriks IPTA,IPTS. I was happy on behalf of them laa ekceli. and jealous  .

Soalan soalan sarkastik makcik-makcik seperti "Study mana sekarang?" and i replied "tgh tunggu lagi" and boleh pulak makcik-makcik buat muka ala-ala macam saya ni IQ rendah. Sentap saya. TT. Tambahan pula, apabila makcik-makcik bercerita tentang hebatnya anak-anak makcik di IPT sinun. Saya sentap dua kali makcik. Dua kali.

I keep asking myself. Salah kat mana? Kalau nak kata result tak okay, yang lagi teruk (maafkan saya) dari saya pun dah masuk IPTA. So, silap kat mana sekarang. I keep blaming everyone around me. Including myself. Kepala otak serabut. Hati pun gelap hitam kelabu. Mulalah nak marah marah. Itu salah ini salah. Tapi saya lupa. Saya selalu LUPA. ALLAH have a better plan for me. Okay, that words calm me down. :') Mungkin ada hikmah kenapa saya tak sambung study lagi. Mungkin sebab kehidupan kat universiti tak sama macam asrama SMKK. Memang takkan sama. Mungkin Allah taknak saya terkena cultural shock. Mungkin. Banyak kemungkinan...

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui" (Surah al-Baqarah, ayat 216)


Patut laa ada orang cakap. Rezeki orang tak sama. Mungkin bukan rezeki saya LAGI. Tapi Alhamdulillah, saya sihat, Mama Baba saya sihat. Saya happy. Tu pun rezeki Allah kan? Sabar iman. Ada rezeki ada laa. Bumi Allah ni kan luas. Have faith. Allah knows what the best untuk hamba Dia. He knows better. Banyak benda saya belajar masa cuti ni. Naaahhhh bukan Addmaths Fizik hatta Account sekali pun. Nanti saya tulis lagi. Doakan agar saya rajin. Harhar. 





new past